Jak jsem letěl balónem

7. listopadu 2011 v 0:00
Na úvod bych chtěl říct, že máme partu kamarádů, která vždy jednou za rok se sejde na prodloužený víkend (čtvrtek až neděle) a vyrazíme za nějakými zajímavými zážitky. Když jsme byli kdysi (cca 30 let) na stanovat u rybníka Kunžak (který někdo v opilosti přejmenoval na Kunštát) začala tato tradice. Postupem let jsme tuzemský Kunštát proložili jednou za tři roky (když jsme našetřili peníze) o zahraniční Kunštát. Tak jsme se dostali třeba do Mexika, USA, na safari do Keni, na karneval do Ria atd. U tuzemských jsme preferovali zajímavé lokality a zážitky.(koně, kola, golf, rafting ..atp.) Vymýšleli jsme to tak, že jsme se sešli v hospůdce a každý přinesl nějaký návrh. No a pak jsme něco vybrali. Jelikož mám rád létání, tak jsem před pár lety vybral let balónem spojený s tůrou po hodonínských vinných sklípcích. Na netu jsem vybral jednoho týpka, co se zrovna vrátil z mistrovství světa v Chorvatsku (skončil čtvrtý) a vyrazili jsem vlakem směr Hodonín. První večer jsme strávili ochutnáváním dobrých vín (jako jsou ty dva bráchové - Müller a Thurgau). Druhý den bylo v Hodoníně na jednom velkém náměstí (už teda nevím jak se jmenovalo) nějaké posvícení. jezdil tam jeden takový strejda s bryčkou a jedním koníkem. Nikdo s ním nechtěl moc jezdit, asi se to zdálo místním moc drahé, tak jsme si ho pronajmuli na celý den, a on nás s nadšením vozil po všech hodonínských atrakcích. Navečer jsme se dostavili do jednoho parku v centru města, a tam už chystali balón k nafouknutí. Bylo mě to trochu divné, vždy jsem viděl startovat balóny někde z louky za městem, a ne uprostřed města poblíž dost vysokých budov. No ale říkám si, je to reprezentant, tak si snad poradí. Pod proudem horkého vzduchu se již začal balón formovat, a my se začali chystat na náš vzdušný let. Už jsem se nalodili, a pořád byly hořáky naplno. Balón už se vzpínal jako divoký koník, ale pořád ho dole drželo šest silných chlapů. V momentě, kdy lana pustili, mě to došlo. Balón vystartoval jako raketa, v bezpečné vzdálenosti minul špičku starobylé záložny a bezpečně se vznesl nad město. Krásný, klidný a tichý let byl ale přerušovám dost hlučným řevem plynových hořáků. To trochu vadilo, leč byla to nutnost, protože bylo dost velké vedro a aby udržel vztlak, tak holt musel topit o 106. Nutno dodat, že to byl borec a letěl s námi krásně a zajímavě. Třeba jsme letěli tak těsně u špiček stromů, že jsme mohli trhat šišky. Také jsme přelétali jednu vodní nádrž, kde začal prudce klesat a vybral let těsně nad hladinou, jen jsme udělali malou vlnku. To mě připadalo jako opravdu majstrštyk, protože to ovládání balónu má pěkné zpoždění, tak si veškeré akce musíš sakra pečlivě spočítat. Nervóznější kamarád již při tom "pádu" do vody balil foťák a mobil do igelitky ! Pak jsme vystoupali do výšky jednoho kilometru a kochali se krásným pohledem na Hodonínsko. No a pak už jsme se pomalu snášeli dolů a velice jemně nás posadil do jednoho zoraného pole. Po přistání proběhl rituál pro prvovzduchoplavce, který se sestával z ustřižení kousku vlasů, jeho zapálení (oheň který nás nese vzduchem) nasypání špetky hlíny na hlavu (bezpečný návrat na rodnou hroudu) a tři doušky šampaňského přímo z láhve, které měly, teda v mém případě symbolizovat bublinkami vyvalené oči, které jsem měli tam nahoře Smějící se
Pak nás odvezli do jednoho sklípku, a tam jsme to všechno po chlapsku probrali.

Bohužel, jsem se před nedávnem stěhoval, tak nevím kde mám čisté slipy na zítřek, natož abych našel nějaké fotky. Slibuji, až na ně narazím, tak dodám.

Příští článek bude mít název: "Jak jsme si koupili vlak".

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Malkiel Malkiel | Web | 7. listopadu 2011 v 0:35 | Reagovat

Přemýšlím nad tím, jestli je možné se do balónu "nalodit"? Kdyby to byla vzducholoď, tak bych to nalodění chápal. Ale u balónu bych spíš předpokládal "nabalónění". :D

2 kontrastnibratr kontrastnibratr | 7. listopadu 2011 v 8:42 | Reagovat

No vzhledem k tomu, že se leze do proutěného koše, tak by to mohlo být také nakošování. Ptal jsem se pilota, proč v době moderních materiálů se pořád požívá proutěný koš. Odpověď mě překvapila, prý při dopadu nejlépe rozloží dopadovou rychlost, a nehopsá se tebou po poli, jak by to udělala PVC nádoba na pasažéry :-D

3 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 16:32 | Reagovat

Tak ty seš docela dobrodruh. O balónu jsem uvažoval taky. Tady v Praze to lítání provozuje jedna taxikářská firma a chtějí snad 5 tisíc za osobu. Navíc jsem tlustej a těžkej, takže bych asi musel letět sám a to se mi moc nechce. Taky prej ti negarantujou, kde přistaneš. Nevím, jestli bych věřil jen horkýmu vzduchu, že nás v tý vejšce udrží.

4 punerank punerank | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 16:50 | Reagovat

Juuu, bráško, tady se mi moooc líbí!
já letěla balonem jako puberťačka, ale víc si pamatuju jak jsme plácali sfouklej balon na zemi a obcházeli ho zvědavě,  let byl ale asi jen kratičký, ukázkový, aby se vystřídalo víc dětí, neboť to nebylo placené...
let byl velice klidný, žádné akrobatické kousky...
hopsat v koši po poli může být sranda:)
Líbí se mi vaše tradice:)

5 Iva Iva | 7. listopadu 2011 v 21:40 | Reagovat

Ach jo, to muselo být prima trhat ty šišky.... :-) To byla nejspíš pánská jízda, přesněji pánský let, ti chlapi se mají... :-D

6 Malkiel Malkiel | Web | 7. listopadu 2011 v 22:47 | Reagovat

[3]: Já bych sice věřil tomu horkýmu vzduchu, ale moc bych nevěřil těm taxikářům.
[4]: Já mám doma takovej velkej koš na prádlo. Mohu ti ho půjčit, aby sis trochu zaskákala na poli, když se ti to tak líbí. :D

7 punerank punerank | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 23:19 | Reagovat

[6]:
tak jo, ale na vlastní riziko - jestli rupne, nečekej náhradu:) já bych zkusila i zorbing, nebo jak se jmenuje ta prdlá atrakce, kdy tě do čehosi zavřou a kutálíš se... jenže za to se mi fakt nechce platit:)

8 kontrastni bratr kontrastni bratr | 8. listopadu 2011 v 11:13 | Reagovat

Sem napište komentář

[7]: Na zorbing jsem také pomýšlel,ale zrovna se stala smrtelná nehoda,jak majitel atrakce špatně odhadl vytyčenou trasu,zorb protrhl záchytnou síť,hópnul přes rigól a zabil pasažéra ranou o strom. Tak tenhle návrh mně holt neprošel. Ale větší a delší zábava je s aquazorbem. To tě zazipujou do průhledné koule cca 2,5 m v průměru a dokulíš se na vodní hladinu. A pak vevnitř kráčíš jako křeček v kole. A když nefouká velký vítr,tak se to dá i slušně řídit. No a když ti dojde vzduch, tak se rozepneš a doplaveš. Já to zkusil v Itálii, ale myslím,že už to je i u nás.

9 punerank punerank | E-mail | Web | 8. listopadu 2011 v 11:35 | Reagovat

[8]:
to má maličkatou chybu, neumím plavat. škoda!
a myšlenka, že jsem sama sobě v něčem napospas někde ve vodě bez možnosti s někým komunikovat mě spíš straší... pro slepce asi ne moc dobrá zábava...

10 Malkiel Malkiel | Web | 9. listopadu 2011 v 2:35 | Reagovat

[8]: Tohle je pořádnej aquazorbing a ne nějaký ťapání v kouli po vodě. :D http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bcBpJcPh3xc
A nebo bys mohl zkusit třeba tohle, když máš rád tu nebezpečnou lítací zábavu. :D http://www.youtube.com/watch?v=1T3e949eRyM

11 Malkiel Malkiel | Web | 9. listopadu 2011 v 2:36 | Reagovat

Napsal jsem ti komentář, ale systém jej vyhodnotil jako spam, tak ho musíš nejdříve povolit.

12 kontrastnibratr kontrastnibratr | 9. listopadu 2011 v 20:00 | Reagovat

Prosím, jak se to dělá? V nastavení jsem nic takového nenašel. Dík.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.